ဒီေန႔ေတာ့ 3D ဆြဲသား ရာမွာ မသိ မျဖစ္ သိထား ရမဲ့ 2D & 3D Coordinate System ႏွင့္ Direction of Rotation အေႀကာင္းကို သြားပါ မယ္။ 2D ဆြဲသားရာမွာ X ႏွင့္ Y ကို သူတို႔ ႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ အေပါင္း တန္ဖိုး အႏႈတ္ တန္ဖိုး ေတြကို သိထားဖို႔ လိုပါ တယ္။ မိမိရဲ့ ညာဘက္ လက္ဖ၀ါး ေလးကို ေအာက္မွာ ျပထားတဲ့ အတိုင္း ႀကည့္လိုက္ ျပီး 2D Coordinate System ကို ေအာက္မွာ ျပထား တဲ့ အတိုင္း အလြယ္ အကူ သိႏိုင္ ပါတယ္။ လက္မ ညႊန္ရာက X (+အေပါင္း)၊ လက္ညွိဳး ညႊန္ရာက Y (+အေပါင္း) ပါ။ ေျပာင္းျပန္ ညႊန္ရာ ေတြက (- အႏႈတ္) ေတြပါ။
ဒီတစ္ခါ 3D Coordinate System ကိုႀကည့္ရေအာင္။ မိမိရဲ့ ညာဘက္ လက္ဖ၀ါး ေလးကို ေအာက္မွာ ျပထား သလို ႀကည့္လိုက္ ပါက 3D Coordinate System ကို အလြယ္ အကူ သိႏိုင္ ပါတယ္။ လက္မ ညႊန္ရာက X (အေပါင္း)၊ လက္ညွိဳး ညႊန္ရာက Y (အေပါင္း)၊ လက္ခလယ္ ညႊန္ရာက Z (အေပါင္း) ပါ။ ေျပာင္းျပန္ ညႊန္ရာ ေတြက အႏႈတ္ေတြပါ။ AutoCAD ရဲ့ UCS Icon မွာ သံုးထာ တဲ့ X,Y,Z အေရာင္ ေတြဟာ RGB လို႔ေခၚတဲ့ colour System (Red, Green & Blue) ကို သံုးထားတယ္ ဆိုေတာ့ အလြယ္ တကူ မွတ္မိ ႏိုင္မွာပါ။ ျပီးေတာ့ 3D ဆြဲသား ရာမွာ Direction ဘယ္လို သြားတယ္ Rotation ဘယ္လို လည္တယ္ ဆိုတာလဲ သိထားဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒီလို အလြယ္ တကူ သိဖို႔ အတြက္ ခဲတံ တစ္ေခ်ာင္း ကို ခဲသား (အခၽႊန္ဖက္) က မိမိ ညာဘက္ လက္ရဲ့ လက္မ ဖက္မွာ ထားျပီး ဆုပ္ကိုင္ လိုက္ပါ။ လက္မ ညႊန္ရာက သက္ဆိုင္ ရာ Axis ရဲ့ (+) အေပါင္း တန္ဖိုး Direction ျဖစ္ျပီး လက္ေခ်ာင္း ကေလးေတြ ညႊန္ရာ က Rotation ျဖစ္ပါတယ္။
အထက္မွာ ေျပာသြား တာေတြ အားလံုး ဟာ မိမိရဲ့ ညာဖက္ လက္ကို အေျခခံ ျပီး ရွင္းျပ ထားတာ ျဖစ္လို႔ မမွတ္မိ စရာ မရွိ ႏိုင္ဘူး လို႔ ထင္ပါ တယ္။ 3D ကို အလြယ္ ကူဆံုး ႏွင့္ အလ်င္ ျမန္ဆံုး တက္ဖို႔ အထက္ပါ အေျခခံ ေတြဟာ အတိုင္း အတာ တစ္ခု အထိ အေထာက္ အကူ ေပးသြား မွာပါ။
စာဖတ္သူ အား ေလးစား လွ်က္.....
ႏိုးအိမ္ရွင္
AutoCAD 3D (၃) တြင္ ဆက္လက္ ဖတ္႐ႈ ပါရန္..........
အထက္မွာ ေျပာသြား တာေတြ အားလံုး ဟာ မိမိရဲ့ ညာဖက္ လက္ကို အေျခခံ ျပီး ရွင္းျပ ထားတာ ျဖစ္လို႔ မမွတ္မိ စရာ မရွိ ႏိုင္ဘူး လို႔ ထင္ပါ တယ္။ 3D ကို အလြယ္ ကူဆံုး ႏွင့္ အလ်င္ ျမန္ဆံုး တက္ဖို႔ အထက္ပါ အေျခခံ ေတြဟာ အတိုင္း အတာ တစ္ခု အထိ အေထာက္ အကူ ေပးသြား မွာပါ။
3D အေၾကာင္း စတင္ေလ့လာသြားပါတယ္။အေျခခံ က်က်ေရးထားေတာ့ ေလ့လာရတာ အဆင္ေျပပါတယ္။
ReplyDelete